contemp

Moyens de préservation et de la sauvegarde de la musique mixte: SAMPO extension électroacoustique universelle pour un instrument acoustique

Ciclo 2015-2016

25/05/2016 - 15 Horas Torre B Sala 413.

Alexander Mihalic
Composer and researcher: Paris VIII University.

"Moyens de préservation et de la sauvegarde de la musique mixte: SAMPO extension électroacoustique universelle pour un instrument acoustique"

 

Michael Schumacher: Room Piece Lisbon 2016

Ciclo 2015-2016

24/05/2016 - 18 Horas Torre B Sala 413

Michael Schumacher
Composer, performer, installation artist: New York University

"Room Piece Lisbon 2016"

He works predominantly with electronic and digital media, creating computer generated sound environments that evolve continuously for long time periods.

Lilian Silva: O ensino do violino hoje à luz dos tratados para violino de Leopold Mozart e Francesco Geminiani

Ciclo 2016-2017

14/03/2016 18 Horas - Torre B Sala 413

Lilian Silva
Universidade Federal de Alagoas, Brasil

"O ensino do violino hoje à luz dos tratados para violino de Leopold Mozart e Francesco Geminiani"

Nemésio Puy: Musical Minimalism as a Reflection on Time

Ciclo 2016-2017

08/02/2016 18 Horas - Torre B, Sala 413

Nemésio Puy
Departamento de Filosofia da Universidade de Granada, Espanha

"MUSICAL MINIMALISM AS A REFLECTION ON TIME"

Soundscape Composition as Context Creation: From the Real to the Virtual

Ciclo 2015-2016

05/12/2015 - 15 Horas Torre B Auditório 2

Barry Truax
School of Communication and School for the Contempora Simon Fraser University

Soundscape Composition as Context Creation: From the Real to the Virtual

Soundscape composition, as pioneered by the World Soundscape a genre, often intimately located to place, within an e concept. "context-based composition," where real-world con the design. of aurally-based work at the level of organization. and ultimately the work's placement with contexts. Most significantly, listeners are encouraged knowledge of real-world contexts into their participation.

FROM THE UNSEEN WORLD : Octophonic Soundscape Works from Vancouver

Ciclo 2015-2016

CONCERTO

05/12/2015 - 14 Horas Torre B Auditório 2

Barry Truax

School of Communication and School for the Contemporary Arts at Simon Fraser University

FROM THE UNSEEN WORLD 
Octophonic Soundscape Works from Vancouver

Riccardo Wanke e Andreia Nogueira

 Ciclo 2015-2016

19/11/2015 | 18 Horas | Torre B Sala 413,

Riccardo Wanke
CESEM-FCSH Universidade Nova de Lisboa

"A cross-genre study of the (ec) static perception of today's music"

 

Carla Quintão - O cérebro em sintonia com o mundo

Ciclo 2015-2016

Sessão Especial
17/11/2015 18 Horas
Torre B Sala 416

Carla Quintão Pereira Departamento de Física da Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade Nova de Lisboa

O cérebro em sintonia com o mundo

Ricardo Guerreiro: Composição e performatividade de situações musicais interactivas

Ciclo 2014-2015

19/05/2015 - 16 Horas Torre B-Sala 413

Ricardo Guerreiro
CITAR Universidade Católica do Porto

 

"Composição e performatividade de situações musicais interactivas"

Gustavo Penha: Afetos e reescritas na composição contemporânea

Ciclo 2014-2015
04/03/2015 - 18 Horas:
FCSH - Torre B Lab (sala 413)

Gustavo Penha

Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP): Brasil

"Afetos e reescritas na composição contemporânea"

Contactos

Grupo de Investigação em Música Contemporânea
CESEM — FCSH
Colégio Almada Negreiros
Campus de Campolide
1099-032 LISBOA
PORTUGAL

Telephone: (+ 351) 21 790 83 00

 

 2017 FCT